Välkommen till vår FAQ-sida!

Här har vi samlat vanliga frågor och svar. Om du inte hittar just din fråga, tveka inte att höra av dig till oss. Vi finns på telefon, mail eller chatt, eller fysiskt om du vill svänga förbi vårt tryckeri i Visby.

Öppettider

Helgfria vardagar kl 08:00-16:00.

BESTÄLLNING

Produkter 

Se vårt utbud här. Om du inte hittar produkten du söker efter, tveka inte att ringa, maila eller chatta med oss. Vi brukar kunna fixa det mesta inom tryckvärlden!

Priser 

Priser visas inklusive moms om du är privatperson och exklusive moms för företag. Önskar du beställa annan upplaga eller utformning kan du skicka en offertförfrågan.

Orderstatus

Inom en snar framtid kommer du kunna följa din order. Men för tillfället behöver du kontakta oss för status genom att ringa, maila eller chatta.

Ivisby® är en personlig webbutik för trycksaker och vi jobbar hela tiden för att förenkla och förbättra så att du på smidigt och säkert sätt ska kunna göra dina beställningar. 

Att beställa trycksaker för första gången kan vara lite klurigt – därför garanterar vi att vi finns till hands hela vägen! Hos oss är det superenkelt! 

Om du vill ha rådgivning om ditt tryckoriginal går det bra att kontakta oss på info@ivisby.se, 0498-25 77 70 eller här i chatten. 

Så här beställer du i webbutiken

  1. Välj den produkt du vill beställa. Läs på om produkten och gör de val du önskar. Har du frågor kontaktar du oss enkelt via chatt, mejl eller telefon 0498-25 77 70.  Välj antal och lägg produkten i kundvagnen. Ladda upp ditt tryckoriginal i pdf-format. 
  2. I din varukorg ser du dina valda produkter och uppladdade filer. 
  3. Gå till Kassan och fyll i dina uppgifter och välj betalsätt. 
  4. När du är klar med din beställning får du automatiskt en bekräftelse per epost. 
  5. Vi hanterar därefter din beställning, kontrollerar ditt tryckoriginal och skickar dig ett nytt epost som bekräftar din beställning. 

Om du vill ha rådgivning om ditt tryckoriginal går det bra att kontakta oss på info@ivisby.se, 0498-25 77 70 eller här i chatten. 

Vill du inte beställa via webbutiken eller önskar offert gör du så här

1. Be om en offert 

Börja med att skicka en offertförfrågan, du hittar en sådan här eller högst upp i högra hörnet.  

2. Skicka med tryckoriginal 

Tryckoriginal kan sändas med i offertförfrågan på hemsidan eller mailas till info@ivisby.se. Om filen är väldigt stor, kan du sända in via tjänster som t ex WeTransfer eller Sprend.  

3. Ange kontaktuppgifter 

Var noga med att ange dina kontaktuppgifter och information om vad beställningen gäller, så kan vi snabbt ta hand om din förfrågan.  

4. Vänta på återkoppling från oss 

Vi kommer återkoppla till dig om en offert och korrektur att godkänna innan vi går vidare med beställningen. 

Går det att beställa en trycksak med annat antal än vad som visas på produkten?

Om du vill beställa andra upplagor än de som finns i vår webbutik är du välkommen att kontakta oss för offert.

BETALNING

Vilka betalalternativ finns? 

Som företag betalar du mot faktura, 20 dagar. Ej kreditgodkända företag och privatpersoner betalar med kort, mot förskottsfaktura eller med Swish.

Fakturafrågor 

För frågor angående fakturor går det bra att maila in till info@ivisby.se eller ringa på 0498-25 77 70. Eller hör av dig till din kontaktperson som tar ärendet vidare. Ha ditt fakturanummer tillgängligt för snabbare hantering.

FRAKT & LEVERANS

Ingår frakt?

Fraktkostnad ingår vid beställningar över 1000 kr. Du ser information om fraktpris i Kundvagnen.

Leveranstid

Vi försöker alltid att svara upp till dina önskemål om leveranstid när det är möjligt. Vi levererar de flesta ordrar inom 7-10 arbetsdagar. Gäller annan leveranstid för någon produkt finns det information om det på just den produkten. Till de allra flesta produkter kan du även lägga till expressproduktion mot en avgift för att få din leverans snabbare.

Leveranssätt

När din produkt är färdig så finns det flera leveranssätt: hämta på plats i Visby, få det utkört av oss på Gotland, att vi postar/fraktar eller att vi monterar produkten på plats.

Returer

Mottages ej utan godkänd reklamation. Kontakta alltid kundtjänst innan retur. Kund ansvarar för eventuell fraktkostnad vid returnering av paket.

ORIGINAL

Tryckfilernas format

Vi behöver er tryckfil i till exempel .pdf .jpg .ai .indd .psd .png .eps. Men helst i .pdf. Om du är osäker om du har rätt fil eller inte, hör av dig till oss så hjälper vi dig. I webbutiken tar vi bara emot pdf-filer.

Skickar ni korrektur?

Om vi hjälper dig att sätta ihop ditt tryckoriginal eller korrektur får du godkänna det innan vi startar produktionen. Har du själv laddat upp tryckoriginal producerar vi dina produkter enligt den design du skickat in. Vi granskar dock alla logotyper och tryckoriginal för att säkerställa att de håller tillräckligt hög kvalitet. Vi korrekturläser inte dina texter. 

REKLAMATIONER

Ångerrätt

Ångerrätten är undantagen varor som är specialtillverkade efter konsumentens önskemål eller som har en tydlig personlig prägel. Tryckeritjänster faller vanligtvis under denna kategori på grund av följande: 

Skräddarsydda produkter: Tryckeritjänster innebär vanligtvis att skapa unika och skräddarsydda produkter enligt kundens specifika önskemål och design. Eftersom dessa produkter är unika och inte lämpade för försäljning till andra kunder, kan återbetalning eller återlämnande vara svårt eller omöjligt för tryckeriet. 

Oåterkallelig process: Tryckprocessen innebär vanligtvis en oåterkallelig process där material och arbetskraft används för att producera de beställda varorna. När produktionen har påbörjats är det ofta omöjligt att stoppa eller ändra processen utan att generera förluster för tryckeriet.

Reklamationer

Reklamation ska ske inom 5 arbetsdagar efter leverans. Vi rekommenderar att produkterna kontrolleras direkt efter leverans. Skulle någon produkt inte uppfylla angivna specifikationer ska kontakt och överenskommelse med kundtjänst alltid ske innan eventuell retur. Vid godkänd reklamation förbehåller vi oss rätten att leverera ny produkt inom kortast möjliga tid.

Kan jag reklamera en tryckt produkt? 

Ivisby Tryckeri AB ansvarar inte för fel som endast beror på att kunden inte beaktat vad som ovan anges om tryckdata och granskningsskyldighet. Det gäller särskilt för trycksaker som innehåller RGB-färger, med för låg upplösningen eller där skrifttyper används som inte är inbäddade. Mindre färgavvikelser utgör inget fel i varan. Det gäller även vid färgavvikelser jämfört med tidigare uppdrag som tryckts av ivisby Tryckeri AB.

Hittade du inte svaret du sökte?

Kontakta oss direkt så svarar vi så snart vi kan.

Welcome to Shopify Store

I act like: